Praha, 4. října 2017 – Od dnešního dne věnuje Česká televize svůj mediální prostor volebním spotům k nadcházejícím parlamentním volbám. „Nechoďte k volbám s vírou, že se hned něco změní, přijďte s tím, abyste vyjádřili svůj postoj,“ dominuje ve spotu České strany národně sociální, druhé historicky nejstarší české strany. Ve své kampani se opírá o národní hrdost, českou samostatnost a apeluje na vystoupení z Evropské unie a NATO.
Česká strana národně sociální, která letos oslavila 120leté výročí, svým volebním programem zdůrazňuje priority národního státu. „ČSNS vždy bojovala za nezávislost a svrchovanost, což se za dobu našeho nepřetržitého působení nikdy nezměnilo,“ říká předseda strany Michal Klusáček.
Strana apeluje především na vystoupení z Evropské unie a NATO. Svým postojem vůči Evropské unii tak může oslovit 47 % Čechů, kteří dle nejnovějších výsledků průzkumu Eurobarometr [1] vidí budoucnost EU negativně. „Prosazujeme vystoupení z Evropské unie a NATO, tedy institucí, které českému státu brání v samostatnosti,“ pokračuje Klusáček.
Současné volby neodrážejí postoje občanů
ČSNS svým volebním spotem vyzývá nerozhodnuté voliče, ať svým hlasem vyjádří především svůj postoj. "Když se vaše hlasy spojí, váš názor zazní. Nechoďte k volbám s vírou, že se hned něco změní, přijďte s tím, abyste vyjádřili svůj postoj. Řekněte, co skutečně chcete. Řekněte to svým hlasem," zní z úst předsedy strany Michala Klusáčka. Strana tak upozorňuje na nedostatečnou volební účast a tendenci voličů vybírat pouze mezi zaběhnutými stranami. Dle lídra pražské kandidátky Klusáčka je proto důležité, aby se občané nevzdávali možnosti demokratické volby. "Pokud lidé přestanou taktizovat a vyberou stranu, s jejíž programovými body nejvíce souhlasí, mohou být výsledky voleb zcela odlišné," míní Klusáček. V roce 2013 se parlamentních voleb zúčastnilo 59,5 % občanů, kteří tak rozhodli o pořadí 24 kandidujících subjektů, což je 7 méně než letos.
Rozhodování voličů závisí i na financování kampaní
Rozhodování voličů o volbě strany přitom do jisté míry závisí nejen na preferencích a náklonnosti médií, ale i na penězích vyhrazených přímo pro tvorbu a šíření kampaně. Masivní propagace ve venkovních prostorech nebo na sociálních sítích tak dominuje především u známých stran. Kandidovat v jednom kraji stojí navíc 19 000 Kč, což může být překážkou pro obsazení všech 14 krajů - celková suma by činila 266 000 Kč, tu si platí kandidáti z vlastní kapsy nebo pomocí sponzorů. Financování je navíc ztíženo novelizací zákona, která ukládá každé straně povinnost zřídit dva transparentní účty a dokládat veškeré hmotné i nehmotné plnění. Pozornost voličů si tak mohou menší strany získat například osobním kontaktem, účastí v diskuzích nebo podporou celebritami. Českou stranu národně sociální v letošním parlamentních volbách podpořil sexuolog Radim Uzel.